Studiu de caz I

„Nu am nicio idee de business, dar vreau sa ma apuc de ceva.”

Felicitari! Ce experienta profesionala aveti? In ce domeniu? Cum o puteti folosi in interesul dumoneavoastra? De ce resurse dispuneti (bani, sediu, know-how, timp, energie)? Ce industrie considerati ca vi se potriveste? Cum ati ajuns la concluzia aceasta? Cat de multe cunoasteti despre administrarea unei afaceri?
Cum e? Au inceput sa prinda contur ideile?
Daca vi se par prea multe intrebari va recomandam sa reevaluati dorinta de a face business.
Daca vi s-a deschis apetitul, contactati-ne! Putem incepe sa lucram!

Studiu de caz II

„Stiu ce business vreau, stiu de ce resurse am nevoie. Nu stiu de unde sa incep.”

De la analiza de oportunitate. Care este produsul sau serviciul pe care intentionati sa-l vindeti? Cum este piata? Cine sunt concurentii dumneavoastra? Cu ce va diferentiati fata de competitie? Prin pret, prin calitate, marketing? Care este bugetul realist de care aveti nevoie pentru demararea si sustinerea afacerii pana la brake even?

Daca va raspunsurile sunt sincere si au un rezultat pozitiv. Go for it! Urmeaza planul de business.

Daca aveti nevoie de o a doua opinie si de recalibrarea proiectului, contactati-ne!

Studiu de caz III

„E clar, e o oportunitate! How to start-up?”

Cu lucrurile de baza ce tin de infiintarea firmei. Alegerea bancii cu care veti lucra (lucru important, poate deveni finantatorul dvs, deci e nevoie sa aiba politici prietenoase pentru antreprenori). Sediul social, punctul de lucru, autorizatii de functionare, legislatia din domeniu. Normele de aplicare, firma de contabilitate, relatia cu autoritatile statului. Cunoasterea obligatiilor pe care le veti avea in calitate de persoana juridica.

Suna complicat, dar este destul de simplu. E nevoie sa va planificati pasii initiali si sa nu lasati lucruri nefacute pentru ca „sunteti la inceput”.

I. Nu e o scuza acceptata de organele de control

II. Business-ul va fi atat de clar si de usor pe cat il veti face dumneavoastra sa fie.

Daca aveti nevoie de suport pentru oricare dintre cele enumerate mai sus, contactati-ne!

Studiu de caz IV

„Am inceput de cateva luni. Nu stiu de ce nu merge cum am estimat.”

Ce nu merge? Cum ati estimat? Nu ati gasit angajatii de care aveati nevoie? Produsele sau serviciile oferite nu sunt cerute? Aveti vanzarile estimate? Se incaseaza banii din piata? Ati ramas fara cash? Nu mai aveti rabdare?

Antreprenoriatul nu e usor. Mai ales atunci cand sunt folosite toate resursele actionarilor. Exista o presiune suplimentara care duce la luarea unor decizii nepotrivite.

In aceasta faza solutii inca sunt. Ajustarea modelului de business eficientizeaza performantele. Identificarea corecta a tiparului de client dorit si targetarea lui prin canalele potrivite creste vanzarile. Contactati-ne!

Studiu de caz V

„Am avut o crestere buna primul an, chiar si de 100% lunar. Acum stagnam.”

Stiti ce le spun doctorii pacientilor dupa o interventie chirurgicala in momentul in care acestia reclama diverse stari de rau? E normal!

Asa se intampla si in business-urile sanatoase. Exista o faza de crestere fulminanta la momentul lansarii si apoi una de stagnare.

Si in cazul unui succes de tipul acesta situatia trebuie evaluata. Care sunt tendintele pietei? Ce a cauzat stagnarea? Competiorii ce fac? Care sunt solutiile? Dezvoltare pe verticala, pe orizontala? Intensiva, expansiva?

Este excelent ca ati ajuns aici. Daca doriti sa fim partnerii dumneavoastra pentru noua etapa de crestere, contactati-ne!

Studiu de caz VI

„Vreau sa cresc business-ul. Nu mai face banii pe care-i facea. Nu stiu ce sa-i mai fac.”

Cati bani face azi? Ce inseamna sa il cresteti? Pana unde? Cati bani facea? Cand? In ce conditii de piata? Ce s-a schimbat de atunci si pana acum? Concurenta cum a evoluat? Ce faceti dumneavoastra diferit acum? V-au afectat dezvoltarea tehnologica si digitalizarea? Cum le puteti folosi in interesul clientilor dumneavoastra?

De multe ori ne uitam la business asa cum am fost obisnuiti in anii care au trecut si lucrurile au functionat bine. Iar atunci cand constientizam ca suntem pe o panta descendenta nu stim de unde sa incepem sa redresam lucrurile.

Asa cum spunea un clasic „singura constanta e schimbarea”.

Suntem partenerul dumneavoastra in managementul schimbarii. Contactati-ne!

Studiu de caz VII:

„Nu am oameni buni. Fac putini bani. Vreau sa vand business-ul.”

Care e motivul pentru care sunteti nemultumit de echipa? Cum a fost procesul de recrutare al acestora? Care e profilul unui angajat „bun”? Ce il face pe un astfel de angajat sa lucreze la dumneavoastra? Cat de mult impacteaza factorul uman profitabilitatea afacerii? Ce puteti schimba la dumneavoastra pentru a da tonul unei schimbari in companie? Stiti, scara se matura de sus in jos. 🙂

Doriti sa vindeti business-ul? Cum arata cifrele financiar-contabile? Cine il cumpara? Care poate fi motivatia cumparatorului de va prelua afacerea? Ce are atat de special incat sa nu poata fi replicata? Pe ce canale intentionati sa promovati vanzarea afacerii? In ce perioada de timp v-ati propus sa se intample acest proces? Ce se intampla in aceasta perioada in interiorul companiei?

Nervii, frustrarea, sentimentul de neputinta si de abandon sunt din pacate parte din viata unui antreprenor. De asta rata de faliment a companiilor antreprenoriale este atat de mare.

In schimb, lucrurile pot fi functionale. Pentru procesul de reorganizare, restructurare si consolidare a companiei putem gasi impreuna solutii. Contactati-ne!